Comença el Voluntariat pel Valencià a Benicarló

05/03/2012

L'Oficina de Normalització Lingüística posa en funcionament el Voluntariat pel Valencià a Benicarló

Avui s'ha presentat al Mucbe el programa d'acollida lingüística Voluntariat pel Valencià. En la roda de premsa, la regidora de Normalització Lingüística, Sarah Vallés, ha mostrat la seua satisfacció pel fet que s'engegue a la ciutat esta iniciativa de foment de l'ús del valencià, fruit del conveni de col·laboració firmat entre l'Ajuntament de Benicarló i la fundació Escola Valenciana. Ha explicat també que el programa consistirà a posar en contacte una persona valencioparlant que vulga dedicar, un mínim d'una hora durant 10 setmanes, a conversar amb una altra persona que no sap valencià o vol llançar-se a parlar-lo.

A la roda de premsa, també ha assistit Dariana Groza, coordinadora del Voluntariat pel Valencià a Escola Valenciana, qui ha explica que el Voluntariat es porta a terme en diversos municipis valencians des de l'any 2005, amb resultats molt satisfactoris, ja que, a banda de facilitar a les persones que volen parlar valencià un interlocutor, incideix en els hàbits lingüístics dels valencianoparlants i consolida la idea que el valencià és i ha de ser llengua d'acollida.

L'Oficina Municipal de Normalització Lingüística (c. de Ferreres Bretó, 10 - tel. 964 470 050) serà l'encarregada de recollir les dades d'aquelles persones interessades a participar en el Voluntariat pel Valencià i posarà contacte voluntaris i aprenents. Una vegada fet açò, les "parelles lingüístiques" poden quedar per conversar en valencià fent un café o una passejada, anant al Mercat, visitant el Mucbe, etc.

De fet, l'objectiu del Voluntariat pel Valencià és que es parle en valencià d'una manera fluïda i espontània, en el marc de situacions reals quotidianes. Per això, per participar-hi no és necessari tindre cap titulació de valencià, només el compromís de dedicar unes hores a conéixer altres persones i altres maneres d'entendre la vida, mentre es conversa en valencià.

Tota la informació sobre aquest programa és al web municipal www.ajuntamentdebenicarlo.org o a www.voluntariatpelvalencia.org.