L'Oficina Municipal de Normalització Lingüística estrena imatge

25/07/2012

L'Oficina Municipal de Normalització Lingüística de l'Ajuntament de Benicarló passarà a anomenar-se Agència de Promoció del Valencià AVIVA. Setanta entitats més s'han integrat en la nova marca, que pretén donar un nou impuls a la presència del valencià en l'àmbit social.

Els serveis lingüístics dels municipis valencians, inclosa l'Oficina Municipal de Normalització Lingüística de l'Ajuntament de Benicarló, passaran a anomenar-se Agència de Promoció del Valencià AVIVA, fruit d'un protocol de col·laboració que es va firmar ara fa ters anys a tres bandes (Conselleria de Cultura, administracions locals i Acadèmia Valenciana de la Llengua) per impulsar les oficines de valencià de tot el territori. La nova marca integra prop de setanta entitats entre ajuntaments, províncies i mancomunitats amb l'objectiu de donar un nou dinamisme a la presència del valencià en l'àmbit social.

La nova denominació es va fer oficial el passat dijous en un acte que va tindre lloc a al Monestir de Sant Miquel dels Reis, presidit per consellera de Turisme, Cultura i Esport, Lola Johnson, el president de l'AVL, Ramon Ferrer, i la presidenta de la FVMP, Elena Bastidas.

La Jornada va servir per a repassar el paper de l'Administració en la promoció de la llengua des del vessant de la legislació i de les aportacions de la Generalitat a través de les conselleries. Els tècnics van exposar la seua experiència en l'activitat lingüística municipal i l'Acadèmia va fer referència a les campanyes de promoció, les col·laboracions amb col·lectius, entitats i associacions, i les convocatòries anuals dedicades a la difusió del valencià.

En la clausura de la Jornada el president de l'AVL, Ramon Ferrer, va fer una crida als ajuntaments i als regidors per a garantir el funcionament de les oficines. Ferrer va agrair als ajuntaments i als tècnics el seu treball "per fer de la llengua un vehicle de comunicació fàcil, útil i pròxim als ciutadans", i a la conselleria, la seua "voluntat d'impulsar la creació de l'Agència de Promoció", un desig que va compartir també la presidenta de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, Elena Bastidas.

La consellera de Turisme, Cultura i Esport, Lola Johnson, va tancar la Jornada apel·lant a la unitat de tots els ajuntaments, diputacions i mancomunitats "en esta nova etapa que ara s'enceta amb la creació de l'Agència de Promoció del València. L'esforç conjunt, --va manifestar Johnson--, farà que el valencià estiga cada vegada més present en tots els àmbits i, per a aconseguir eixe objectiu, el paper dels ajuntaments i dels tècnics de promoció és fonamental".