Actualitat

Aviva presenta el CD 'Moltes felicitats'

23/05/2013

L'Agència de Promoció del Valencià de Benicarló ha presentat el CD «Moltes felicitats» per tal de difondre la versió en valencià de la tradicional melodia. Aviva Benicarló ha editat 100 CD que es distribuiran gratuïtament als centres educatius de primària i ludoteques.

La cançó «Moltes felicitats» ja té la traducció al valencià. Els components de la Coral Juvenil Kylix, amb la col·laboració de dos joves músics i sota la direcció de Sònia Ferrer, han enregistrat la versió en valencià de la tradicional melodia que s'utilitza en totes les festes d'aniversari i l'han presentat avui mateix en públic. L'alcalde de la ciutat, Marcelino Domingo, acompanyat de la regidora de Normalització Lingüística, Sarah Vallés, ha volgut donar les gràcies personalment a la Coral Polifònica Benicarlanda per la seua col·laboració i també a totes les persones que han fet possible aquesta gravació.

La presidenta de l'entitat, Victoria Cerdà, i la directora, Sònia Ferrer, s'han mostrat molt satisfetes amb el resultat final de la gravació i han reiterat la seua voluntat de col·laborar amb l'Ajuntament per a qualsevol altre projecte.

De la gravació de «Moltes felicitats» s'han editat 100 CD, que Aviva Benicarló, l'Oficina de Promoció del Valencià, distribuirà gratuïtament als centres educatius de primària de la ciutat, així com a les ludoteques i establiments que organitzen festes d'aniversari. A més, la cançó es pot descarregar en format MP3 des del web de l'Ajuntament.

La cançó es distribueix subjecta a una llicència de Reconeixement-CompartirIgual 3.0 Espanya de Creative Commons. Bàsicament, aquesta llicència implica que en qualsevol explotació de l'obra autoritzada per la llicència caldrà reconèixer l'autoria i permet la creació d'obres derivades sempre que mantinguen la mateixa llicència en ser divulgades.

La gravació de la cançó «Moltes felicitats» s'emmarca en la campanya que Aviva Benicarló va encetar a finals de l'any passat amb l'edició de 7.000 invitacions d'aniversari escrites en valencià. Les invitacions s'estan repartint de manera gratuïta entre els xiquets i xiquetes de Benicarló per tal de promoure l'ús del valencià en les situacions quotidianes que afecten els més menuts.