El Voluntariat Lingüístic celebra la cloenda de la seua segona edició a Benicarló

15/07/2013

Avui es posa el punt i final a la segona edició del programa Voluntariat pel Valencià que organitza Aviva Benicarló, l'Agència de Promoció del Valencià. Des del passat mes d'octubre, 12 parelles lingüístiques han participat en el programa, que pretén ajudar aquelles persones que volen aprendre a parlar en valencià.

Aviva, l'Agència de Promoció del Valencià de l'Ajuntament de Benicarló, tancarà oficialment avui la segona edició del programa Voluntariat pel Valencià i ha convocat a tots els voluntaris per participar en les activitats culturals que s'han organitzat amb motiu de la celebració de la Nit en Vetla.

D'aquesta manera, es dóna per conclosa la segona edició del programa, que ha comptat amb la participació de 12 parelles lingüístiques, tot i que el nombre total d'inscrits en el programa és de 71 persones (45 aprenents i 26 voluntaris que ensenyen a parlar en valencià).

El programa es reprendrà de cara al proper mes d'octubre, tot i que les inscripcions al programa estan obertes tot l'any. Per participar, només cal dirigir-se a Aviva, l'Agència de Promoció del Valencià de l'Ajuntament de Benicarló (c. de Ferreres Bretó, 10 - 3a planta).

Els requisits per participar pel que fa als voluntaris és que siguen majors d'edat, que parlen en valencià habitualment (no cal tindre cap titulació) i que disposen d'una hora a la setmana per conversar amb una persona que vulga aprendre'l. Pel que fa als aprenents, han de ser majors d'edat i voler agafar fluïdesa a l'hora de parlar en valencià, és a dir, perdre la vergonya i incorporar-lo d'una manera natural a les activitats quotidianes, laborals o de relació social. També poden apuntar-se aquelles persones que estan estudiant valencià i necessiten completar l'aprenentatge de la llengua oral.