Actualitat

Les primeres paraules en valencià

28/09/2005

Les primeres paraules en valencià

El futur del valencià està en mans de tots els valencians i valencianes, però també hi juguen un paper molt important totes aquelles persones nouvingudes que decidixen instal·lar-se a la nostra terra. Per tant, l'Oficina Municipal de Normalització Lingüística de l'Ajuntament de Benicarló llança la campanya “Les primeres paraules en valencià”. Aquesta campanya de promoció del valencià pretén distribuir una sèrie de frases conversacionals en valencià traduïdes a les llengües dels col·lectius d’estrangers més nombrosos del nostre territori.

Les primeres paraules en valencià”ha consistit en l'edició d'uns suports de cartó, on està identificat amb un color el nom de nou llengües diferents (francés, anglés, alemany, xinés, àrab, romanés, búlgar, rus i castellà) i d’on, a més, penja una caixeta amb exemplars de targetes amb la traducció a cada una de les nou llengües de frases quotidianes en valencià (bon dia, com et diuen?, quan val?, etc.)

Aquests materials es distribuiran per: associacions (d’estrangers, de veïns, ONG…), centres educatius on s’ensenya valencià per a estrangers (EPA, UP…), dependències municipals (padró, registre, oficina de turisme, policia, OMNL…), hotels i centre de salut.

La campanya “Les primeres paraules en valencià” s'ha realitzat conjuntament amb les oficines de promoció del valencià dels Ajuntaments de/d': Albal, l'Alcúdia, Almassora, Alzira, de Benetússer, Benicarló, Benicàssim, Carcaixent, Catarroja, Dénia, Gandia, Manises, Mislata, Moncada, Moncofa, Picassent, Puçol, Silla, Sueca, Teulada, Torrent, Vila-real, de Vinaròs, de Xàbia, de Xirivella i la Diputació de Valencià.