Constitució del Consell Municipal de Comerç

15/06/2006

El dimecres 14 de juny, a les 13'30 hores, al saló noble de l'Ajuntament de Benicarló, va tenir lloc la reunió de constitució del Consell Municipal de Comerç de Benicarló.

Aquest òrgan consultiu està format per membres designats per les associacions de comerciants de Benicarló (Associació de Venedors del Mercat Central, Unió de Comerços, i Associació de Comerç i Serveis), la Cambra de Comerç de Castelló, la Conselleria d'Empresa, Universitat i Ciència i els 3 grups polítics amb representació municipal.

Des de l'àrea de comerç i l'Agència per al Foment d'Iniciatives Comercials (AFIC) de l'Ajuntament es duen a terme els treballs administratius relacionats amb el Consell

El Consell, que es regeix segons els estatuts publicats al BOP del 26 de gener de 2006 i a la web municipal www.ajuntamentdebenicarlo.org , es reuneix de manera ordinària amb una periodicitat mínima quatrimestral per abordar temes d'interès per al sector, encara que, ja des de la seua sessió inicial, s'ha posat de manifest pels integrants la conveniència de fer reunions més a sovint per a realitzar un seguiment a les actuacions plantejades.

En aquesta primera sessió, presidida per la regidora de comerç, Joaquina Bel, en representació de l'alcalde de la ciutat, es va constituir formalment el Consell presentant els seus membres, per passar a continuació a abordar el calendari de properes reunions, així com la designació de membres del Consell Municipal de Comerç per a les taules de treball de caràcter sectorial (turisme, activitats econòmiques i cohesió) que es constituiran en el marc del procés de redacció del nou Pla General d'Ordenació Urbana de la ciutat.

La sessió va finalitzar amb un enriquidor debat sobre possibles actuacions del Consell i les entitats representades, que s'abordaran en properes reunions d'aquest òrgan que naix amb la intenció de donar participació i coordinar les actuacions dels implicats en el desenvolupament comercial de la ciutat de Benicarló.