A la taula, en valencià

18/10/2007

A la taula, en valencià

Els establiments d'hostaleria tenen un paper ben important en el procés de normalització del valencià. Per això, l'Oficina Municipal de Normalització Lingüística de l'Ajuntament de Benicarló ha editat, conjuntament amb altres ajuntaments valencians, el Vocabulari bàsic de restaurants, bars i cafeteries. El vocabulari s'ha facilitat a tots els propietaris i encarregats de bars, restaurants, pubs i cafeteries per ajudar-los a l'hora de preparar la versió valenciana de les cartes, menús o qualsevol missatge que necessiten adreçar als seus clients. D'altra banda, s'han fet arribar diversos exemplars a l'alumnat del Cicle Formatiu de Gastronomia, futurs professionals del sector que poden fer del valencià una eina més de treball.

El Vocabulari bàsic de restaurants, bars i cafeteries recull equivalències lèxiques en valencià i castellà i està estructurat en dos apartats; l'apartat dedicat als termes gastronòmics, amb 435 entrades relacionades amb plats, ingredients i termes culinaris, i l'apartat dedicat a les expressions culinàries, amb una relació dels procediments culinaris més freqüents.