Nova edició de la campanya 'Benvinguts a casa'

16/11/2010

L'Oficina Municipal de Normalització Lingüística de Benicarló (OMNL) ha posat en funcionament la campanya de promoció de l’ús del valencià “Benvinguts a casa” amb l'objectiu de promoure l'ús del valencià entre els futurs pares.

Aquesta campanya consisteix en la distribució entre els futurs pares d'un pitet amb vocabulari referent al nadó i un adhesiu per al cotxe. Tot, amb l'objectiu mostrar als pares que les decisions lingüístiques que es prenen des que naix el seu fill són importants per al futur del valencià. Concretament, la campanya pretén informar els pares que poden inscriure el nom del seu fill en valencià sense fer cap tràmit administratiu especial, a més d'incidir en la importància de transmetre el valencià als nadons i difondre les paraules típiques del vocabulari del recent nascut.

Aquesta campanya va nàixer ara fa cinc anys, dins del marc de les campanyes que organitza conjuntament la xarxa d'oficines de promoció del valencià. L'Ajuntament de Benicarló és el tercer any que participa en la iniciativa, atesa la bona acollida assolida en les anteriors edicions. Amb aquest tipus de campanyes ajuden a promocionar i consolidar la tasca de l'OMNL com a centre d'assessorament i informació, en aspectes com ara els noms tradicionals valencians o l’adaptació a la nostra llengua de noms estrangers.