L'AVL estrena a Benicarló la campanya 'En valencià'

17/02/2011

La campanya institucional que ha presentat avui l'Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) a València farà la primera parada a Benicarló. El Mercat serà l'escenari el proper 21 de febrer d'una jornada de difusió de l'ús del valencià.

La presidenta de l'AVL, Ascensión Figueres, presidirà el primer acte de la gira de la campanya “en valencià” el proper dilluns a Benicarló. La campanya, que s'ha presentat aquest matí a València, tindrà com a eix la realització de diferents accions de difusió del valencià a través de jocs dirigits a tota la població, especialment els menors de 40 anys.

La carpa promocional s'instal·larà al Mercat Central, on es repartiran fullets informatius i material de promoció. Tres monitors animaran els visitants a participar en la identificació, a través de sopes de lletres, de paraules en valencià relacionades amb el cos humà, les vies públiques o municipis valencians.

L'objectiu de la campanya és la difusió institucional de l'ús del valencià i compta amb la col·laboració de les oficines municipals de promoció del valencià de la Comunitat Valenciana, que facilitaran al màxim la distribució de la informació.

La campanya és fruit del conveni de col·laboració que es va firmar el novembre de 2009 entre l'AVL i les oficines de promoció del valencià de fins a 63 municipis. Benicarló, a través de l'Oficina Municipal de Normalització Lingüística (OMNL), també va ratificar el conveni i col·laborarà directament en la promoció de la campanya. L'OMNL de l'Ajuntament es va crear l'any 1998 i durant tots aquests anys ha treballat pel foment del valencià dins de l'administració local. A més, l'Oficina informa sobre els cursos de valencià i exàmens de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, oferix assessorament per a escriure en valencià els rètols dels comerços, informa sobre els drets lingüístics de la ciutadania i dóna informació de les subvencions per l'ús del valencià, entre d'altres.