![]() |
![]() ![]() ![]() |
||
Ajuntament de Benicarló | Centre Cultural Convent de Sant Francesc e-mail: correu.mucbe@benicarlo.org | Valencià | Castellano | |
EXPOSICIONS 2006
Exposició "La casa Foncuberta", de José Maria Franquet
de Josep Maria Franquet 11 d'octubre |17 de desembre, 2006 _____________________________________________________________ El Museu de la Ciutat de Benicarló acull fins al 17 de desembre una exposició dedicada a la coneguda Casa Fontcuberta de Benicarló, obra de l'arquitecte tortosí Josep Maria Franquet. La mostra, organitzada conjuntament per l'Ajuntament de Benicarló i el Col·legi Oficial d'Arquitectes de Catalunya-Demarcació de l'Ebre, inclou els 45 plànols originals de la casa que Franquet va dissenyar, a més d'un audiovisual amb imatges d'aquest palau residencial i fotografies de la casa.
La Casa Fontcuberta, amb 1.250 metres quadrats de casa i 11.800 de jardí, és una de les obres més destacades de Josep Maria Franquet. De fet, el projecte es va publicar en les pàgines del número 3 de la revista Cuadernos de Arquitectura. Franquet la projectà l'any 1943 per encàrrec de l'industrial Salvador Fontcuberta i encara avui revela l'interés pel comfort domèstic i pel benestar de l'ànima que tant va saber reflectir Franquet en les seues obres. En aquesta magnífica casa, ubicada al carretera Sant Mateu, al costat de la N-340, l'arquitecte va abocar les seues preferències i la seua idea de l'arquitectura que després marcarien la seua obra. A més, l'excel·lent estat de conservació que presenta constata el gust de l'arquitecte pel disseny i per l'acurada execució de les solucions constructives. L'excel·lència dels seus espais interiors ha servit fins i tot d'escenografia per al cinema: a la Casa Fontcuberta es va rodar la pel·lícula La vida es maravillosa, de Pedro Lazaga, protagonitzada per Germán Cobos i Elena Espejo i estrenada l'1 de gener de 1955.
Creat per llujan el 20/04/2008
|